Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Situația dramatică a șoselelor din România. Zeci de mii de kilometri de drumuri pietruite și de pământ

24 Apr 2020

România avea doar 866 de kilometri de autostrăzi, reprezentând 4,8% din totalul drumurilor naţionale, şi 26.860 de kilometri de drumuri pietruite şi de pământ în 2019, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Drumurile publice totalizau 86.391 km, din care 17.873 km (20,7%) drumuri naţionale, 35.083 km (40,6%) drumuri judeţene şi 33.435 km (38,7%) drumuri comunale, la sfârșitul anului trecut.

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 38.166 km (44,2%) drumuri modernizate (în proporţie de 92,8% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.365 km (24,7%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 26.860 km (31,1%) drumuri pietruite şi de pământ.

În privința stării tehnice a drumurilor publice, 35,1% din lungimea drumurilor modernizate şi 43,1% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.

Din totalul drumurilor naţionale, 34,6% (6.176 km) erau drumuri europene, 4,8% (866 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 10,8% (1.923 km) drumuri cu 4 benzi, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi şi 0,2% (35 km) drumuri cu 6 benzi.

Liniile de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însumau 10.759 km, din care 10.621 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust.

Densitatea liniilor la 1.000 kilometri pătraţi teritoriu era de 45,1%. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în Bucureşti-Ilfov (154,7%), Vest (58,9%), Sud-Est (48,8%), Nord-Vest (48,7%).

La aceeaşi dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.029 km, reprezentând 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare. 

Ultima oră
Alte titluri din: Constructii&Proprietati
Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018 Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018
România a avut cel mai mare avans al lucrărilor de construcții din UE, în martie 2020 România a avut cel mai mare avans al lucrărilor de construcții din UE, în martie 2020
Mai multe titluri din: Constructii&Proprietati
Antena3.ro O româncă întoarsă în Italia a avut parte de o surpriză neplăcută, atunci când a ajuns acasă. Dormea chiar acolo!
Libertatea.ro Rareș Bogdan dezvăluie ce măsură radicală a luat Orban după ce a fost fotografiat fumând
A1.ro Cea mai periculoasă informație ce a apărut despre COVID-19, demontată! Medicii trag semnalul de alarmă: „Nu e de glumit! E big fake news!”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Șoferul vitezoman din Botoșani a transmis Live, pe Facebook, momentul impactului devastator (Video)