Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cariere - cât de mult atrage e-commerce-ul?

25 Oct 2018

Piața de eCommerce s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani astfel că numărul locurilor de muncă s-a înmulțit considerabil, fie că vorbim de mediul online sau offline. Pentru mediul online se recrutează oameni cu experiență în departamentele de marketing, vânzări, achiziții sau financiar, în timp ce pentru offline se recrutează mai mult pe partea de consultanță vânzări, casier, director/manager magazine sau ofițer credite.

 

Evoluția ascendentă a locurilor de muncă în domeniul eCommerce-ului s-a datorat și faptului că liderii de piață au continuat să se dezvolte în offline respectiv online și au creat locuri de muncă suficiente. Nu știu dacă ai luat vreodată în considerare un loc de muncă în domeniul eCommerce-ului, însă printre motivele pentru care ar trebui să te orientezi spre viitor către o astfel de industrie pot fi menționate:

 

  • Dinamismul domeniului de activitate (posibilitatea de a lucra în departamente diferite, de a testa tool-uri noi);

  • Fidelizare angajaților prin diverse beneficii (cursuri, tichete cadou cu ocazii speciale, sume extra pentru realizarea/depășirea target-ului, achiziția de produse din gama de produse existentă cu discount-uri speciale pentru angajați, plata abonamentului de transport etc);

  • Dezvoltarea de abilități care pot fi transferate și în alte domenii.

 

Sursa: shutterstock.com

Persoana care își dorește să lucreze în eCommerce trebuie să fie adaptabilă la fluxul de informații zilnice, curioasă, la curent cu ultimele informații din companie și industrie, intuitivă (stabilirea unui proces clar de acțiune), cu o viziune clară și orientate spre realizarea obiectivelor și nu în ultimul rând empatică, să ai o bună cunoaștere a profilului și nevoilor consumatorului.

 

În eCommerce vei avea șansa să afli informații utile despre electronice și electrocasnice, despre it și comunicații, informații care te vor ajuta dacă vei opta pentru un loc de muncă pe vânzări, fie offline sau online sau chiar marketing.

 

E foarte important de știu că în eCommerce ai posibilitatea de a pune bazele cariere tale. Uneori pentru o poziție în magazine se cere un minim de experiență, pasiune pentru produsele companiei (it, electronice, electrocasnice etc), interacțiune zilnică cu oamenii, abilități de comunicare și convingere. Să spunem că ți-ai început cariera la o companie de eCommerce, într-unul din magazinele sale. Pentru început vei avea de învățat caracteristicile esențiale despre o anumită categorie, pe care le vei expune ulterior clienților în încercarea de a le fi alături în achiziția unui produs. Dacă vei fi responsabil, îți vei atinge target-ul setat și vei dori să faci mai mult în cariera ta, ai posibilitatea de a aplica la un rol în sediu, unde vei lucra într-un departament conex. Dacă rămâi fidel companiei, în timp vei putea accesa alte roluri, care vor veni cu noi provocări și cunoștințe de învățat și aplicat.

 

Acum este o perioadă potrivită să alegi o carieră în eCommerce, pentru că cerințele sunt minime, iar schimbarea constantă a industrie, evoluția sa poate fi una spectaculoasă. De exemplu, la unul din cei mai mari retaileri care deține și cel mai bun site de electronice și electrocasnice, ai posibilitatea de a face acest pas. Dacă-ți dorești o carieră în eCommerce și ești pasionat de tehnologie, poți accesa categoria de cariere de pe site-ul respectiv pentru a vedea posturile vacante și cele care ți se potrivesc. Ai 3 categorii de locuri de muncă din care să alegi, în funcție de cunoștințe și experiență. Prima, cea din offline are cele mai multe locuri de muncă disponibile, astfel că poți opta pentru consultant vânzări, raion manager, ofițer credite etc. Cea de-a doua, propune o serie de oportunități la sediu, iar ultima este destinată celor care caută un post în departamentul de logistică.

 

La finalul anului 2017, numărul de angajați ai acestui retailer era în jur de 3120, în prezent numărul acestora menținându-se în jurul acestei valori.Acesta continua să-și extindă numărul de magazine și să se dezvolte în online, așa că numărul locurilor de muncă va crește pe viitor.

 

În ceea ce privește locul unde poți găsi aceste posturi vacante, se optează de cele mai multe ori pentru rețele sociale ca LinkedIn, Facebook sau pagina de cariere a companiei respective. Frecvența cu ca care se postează aceste joburi, este săptămânală sau de câte ori apar poziții libere. În unele cazuri există anunțuri atât pentru magazine, unde cererea de personal este mai ridicată (cele mai uzuale anunțuri sunt pentru call centre, logistică, front desk officer) cât și pentru sediu, aici regăsindu-se rolurile de marketing, vânzări, achiziții, financiar etc.

 

Pentru cei care vor să se angajeze în eCommerce e important să înțeleagă business-ul pentru care lucrează, principali competitorii și comportamentul consumatorului. În eCommerce lucrurile sunt oarecum similare, detaliile fiind cele care fac diferența. De asta e foarte important ca persoana care lucrează în eCommerce să înțeleagă că interacțiunea client – site nu e doar o simplă vânzare ci acesta trebuie să stabilească o relație cu el și să-i asigure cea mai plăcută experiență, pentru că, în esență oamenii sunt cei care construiesc un brand. Astfel abordarea agresivă și neprietenoasă din offline nu vor face cinste brand-ului, precum în online îndemnuri precum Comandă acum nu mai au uneori efectul scontat.

 

Ecommerce-ul este o industrie cu un potențial foarte ridicat astfel că merită să-i acorzi din plin atenția ta. Are nevoie de oamenii cu idei și de perspectivă, care să ofere clienților experiențe cât mai plăcute și să gândească strategii care vor contribui la creșterea business-ului respectiv. Indiferent dacă vei alege să lucrezi pentru o companie de eCommerce mai mică sau mai mare, vei avea parte de experiențe care te vor dezvolta atât profesional cât și personal.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Economia
Cartofii s-au scumpit masiv Cartofii s-au scumpit masiv
Curs valutar: Moneda naţională s-a depreciat, marţi, în raport cu principalele valute Curs valutar: Moneda naţională s-a depreciat, marţi, în raport cu principalele valute
Mai multe titluri din: Economia
Antena3.ro „Am făcut amor cu mama iubitei mele, dar am încetat când ne-am dat seama ce dezastru era să cauzăm. Dar recent, am înțeles că mi s-a întâmplat ceva de-a dreptul straniu. Iar acum chiar nu știu ce să fac!”
Libertatea.ro Bote dă de pământ cu vedetele: „Măi, să-mi bag picioarele, voi aţi văzut-o pe Pestriţa?
A1.ro Scandal enorm! Therme București acuzați că-și filmează clienții în zonele în care aceștia se dezbracă!
IncomeMagazine.ro Avertismentul președintelui Asociatiei Analistilor Financiari-Bancari: Nu cumpărați acum locuințe. Preturile vor scădea cel putin cu 25%-30% in urmatorii 2-3 ani
Observator.ro Horoscop 14 noiembrie