Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Statele UE au aprobat echiparea obligatorie a autoturismelor cu noi funcţii de siguranţă

08 Noi 2019

Toate autoturismele noi care vor fi comercializate în statele UE începând cu jumătatea anului 2022 vor fi prevăzute cu funcţii de siguranţă, cum ar fi, de exemplu, sisteme pentru frânarea de urgenţă, tehnologii de menţinere a direcţiei şi detectoare de somnolenţă, conform noilor norme de siguranţă rutieră aprobate vineri de statele blocului comunitar, informează agenţia DPA.

Aceste măsuri au fost propuse anul trecut de Comisia Europeană şi aprobate de Parlamentul European, într-un efort de a reduce numărul victimelor accidentelor rutiere, în fiecare an pe ansamblul UE circa 25.000 de oameni pierzându-şi viaţa şi alţi aproximativ 140.000 fiind răniţi în astfel de accidente.

Conform normelor aprobate, toate vehiculele noi vor trebui să fie echipate cu o listă de aproape 30 de noi funcţii menite, printre altele, să înregistreze datele unui accident, să împiedice persoanele aflate sub influenţa alcoolului să conducă sau să împiedice de asemenea depăşirea limitei legale de viteză.

Autoturismele şi autoutilitarele vor trebui să fie prevăzute de asemenea cu zone extinse de protecţie a capului în urma unui impact, pentru a limita astfel rănirile în urma coliziunii cu pietoni sau biciclişti.

De asemenea, camioanele şi autobuzele vor trebui să fie proiectate în aşa fel încât să fie diminuate unghiurile moarte şi să fie dotate cu sisteme capabile să detecteze pietonii şi bicicliştii aflaţi în apropiere.

AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Economia
România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe
Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor
Mai multe titluri din: Economia
Antena3.ro Ce se ascunde de fapt în spatele scandalului de la Mănăstirea Jieț? O măicuță face acuzații grave
Libertatea.ro Surpriză în cazul femeii care a spus că ”un domn și o doamnă de la DSP” i-au oferit 3.000 de lei ca să-și treacă soțul drept mort COVID-19
A1.ro Când vom auzi ultima oară de „pandemia de coronavirus”? Ziua cu „0 cazuri noi”, anunțată de specialiști
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Alexandra, dispărută în Borșa, găsită de polițiști