Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

A început modernizarea căii ferate Brașov - Sighișoara

05 Mar 2020

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea RailWorks au semnat contractul pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, care va crește viteza trenurilor de călători la 160 km/h, potrivit Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).

Valoarea contractului se ridică la 2,97 miliarde de lei, fără TVA, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Durata de finalizare a contractului este de 108 luni pentru execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie. Cele două loturi au o lungime totală de 86 de kilometri.

"Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul trecut", a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode.

Proiectul de modernizare a celor două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3) cuprinde lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.

Obiectivele lucrărilor privesc reducerea duratei de călătorie, creșterea vitezei de circulație la 160 km/h și a gradului de siguranţă feroviară, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara, sunt o componentă a Coridorului Rin - Dunăre.

Ultima oră
Alte titluri din: Investitii
Începe construcția centurii de ocolire Timișoara Sud Începe construcția centurii de ocolire Timișoara Sud
Romgaz va cumpăra participaţia ExxonMobil de la Marea Neagră Romgaz va cumpăra participaţia ExxonMobil de la Marea Neagră
Mai multe titluri din: Investitii
Antena3.ro Zece șoferi de TIR din Republica Moldova, blocați în Polonia: 'Vrem acasă la copii, ajutați-ne!'
Libertatea.ro Cât de departe ieşim din casă, ca să nu primim amendă? Poliţia răspunde la 10 întrebări
A1.ro Alexandru Rafila, scenariu sumbru pentru România: ”Vom trece de 1.000 de cazuri de coronavirus pe zi!” Când se va întâmpla acest lucru
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Un copil de 3 ani, printre pacienții nou confirmați cu coronavirus