×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cehia vrea să majoreze investiţiile în infrastructura de transport

12 Mar 2018

Cehia este înaintea multor altor state din Uniunea Europeană la mai mulţi indicatori însă nu şi la viteza de transport, în condiţiile în care nu are încă o autostradă care să facă legătură cu ţara vecină Austria, autobuzele au o viteză mai rapidă de deplasare decât trenurile, iar călătoria cu trenul de la Berlin până la Viena via Praga durează cu o oră mai mult decât o rută care este cu 25% mai lungă dar evită traversarea prin Cehia, informează Bloomberg.

 

Noul Guvern de la Praga vrea să schimbe acest lucru urmând ca în 2019 chletuielile pentru infrastructura de transport să fie majorate cu cel puţin 26 miliarde coroane (1,3 miliarde dolari), adică jumătate din planul pe acest an, a declarat recent ministrul ceh al Transporturilor, Dan Tok, adăugând că la aceste sume se vor adăuga şi fonduri de dezvoltare de la UE.

"Trebuie să găsim aceşti bani de la buget, iar dacă nu pot fi găsiţi în buget vom fi nevoiţi să îi împrumutăm. Fără aceşti bani suplimentari, nu vom putea să menţinem elanul actual", a spus Dan Tok, fost director la divizia cehă a firmei de construcţii suedeze Skanska AB.

Premierul Cehiei, Andrej Babis, a făcut din investiţiile în drumuri, şcoli şi spitale o prioritate. Ţara îşi poate permite să împrumute mai mulţi bani pentru dezvoltare după ce mai mulţi ani de bugete practic echilibrate şi proiecte îngheţate au redus datoria publică la 32% din PIB anul trecut, de la 41% din PIB în 2013.

Sistemul limitat de autostrăzi din Cehia a început să se erodeze pe măsură camioanele ce transportă bunuri din şi spre Germania, Austria, Slovacia şi Polonia trec prin Cehia. Pe lângă autostrada care lipseşte între Praga şi Viena, autostrada spre Berlin a fost finalizată abia anul trecut după decenii de întârzieri. Potrivit datelor Eurostat, Cehia are mai puţine autostrăzi decât Portugalia sau Ungaria, ţari de dimensiuni similare.

Premierul Babis şi ministrul Transporturilor Tok au dat vina pentru întârzierile apărute pe măsurile de austeritate introduse de precedentele guverne după criza economică globală, precum şi pe procedurile juridice complicate care îngreunează exproprierile. În acest sens, noul Guvern propune o lege, care dacă va fi adoptată de parlament, va scurta perioada de timp între momentul când este decisă construcţia unei autostrăzi şi debutul lucrărilor până la opt ani de la 13 ani în prezent.

De asemenea, pentru a finanţa lucrările de infrastructură, Guvernul de la Praga negociază un credit de 100 de miliarde de coroane cu Banca Europeană de Investiţii, bani pe care Cehia ar putea să înceapă să îi tragă după 2020, susţine ministrul Transporturilor Tok.

Premierul Cehiei, Andrej Babis, susţine că finanţele publice solide, ratingul de ţară ridicat şi costurile reduse cu împrumuturile îi permit Cehiei să demareze mega-investiţii în infrastructură. Singura problemă este că fără o majoritate parlamentară, Guvernul condus de Babis nu are nicio garanţie că va găsi sprijin pentru planurile sale.

AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Investitii
Investitorii elveţieni solicită îmbunătăţirea infrastructurii de transport Investitorii elveţieni solicită îmbunătăţirea infrastructurii de transport
Publicaţia TIME a fost cumpărată de miliardarul Marc Benioff Publicaţia TIME a fost cumpărată de miliardarul Marc Benioff
Mai multe titluri din: Investitii
Antena3.ro Horoscop Minerva pentru sezonul toamnă-iarnă 2018. Taurii au relații foarte tensionate cu prietenii apropiați, Leii vor înțelege în sfârșit ce li s-a întâmplat în ultima perioadă
Libertatea.ro Câți bani au cerut Clejanii, Scărlătescu și Anca Serea la Zilele Sectorului 5
A1.ro Creștinii din întreaga lume, în stare de ȘOC! O profeție din Biblie tocmai s-a împlinit! Ce anunță
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?
Observator.ro Horoscop 20 septembrie 2018. Bonus consistent, inspiraţie și o nouă poveste de dragoste