Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Lucian Bode: Autostrada Unirii ar putea fi terminată în 2027

06 Mar 2020

Ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că Autostrada A8 ar putea fi terminată în 2026-2027. În plus, niciun proiect de infrastructură din România nu va fi blocat și toate care se alfă în execuție sunt finanțate de Guvern.

El a dat asigurări că toate proiectele de infrastructură din Moldova își au locul lor pe hartă.

„Nu există concurență între proiectele de infrastructură. Ele sunt complementare și absolut necesare pentru a avea o rețea extinsă și interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România. Întreg portofoliul de proiecte de investiții în infrastructura de transport rutieră sau feroviară, care vizează regiunea Moldovei, are susținerea noastră, are susținerea Guvernului”, a spus Lucian Bode.

Pentru patru din cele șase sectoare din drumul de mare viteză Ploiești - Siret, adică Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani, este semnat contractul pentru realizarea documentației.

„Aceste contracte sunt în derulare cu termen de finalizare la sfârșitul anului, noiembrie 2020, respectiv ianuarie 2021. După ce se predă documentația începem procedura de licitație pentru execuția acestor tronsoane. În ceea ce privește ultimele două tronsoane, am publicat pe SICAP, pe 27 februarie, depunerea ofertelor. Până pe data de 23 aprilie închidem procedura de achiziție publică pentru ultimele două tronsoane din A7, Pașcani - Suceava, Suceava - Siret”, a declarat ministrul.

În privința „Autostrăzii Unirii”, A8, Lucian Bode a transmis că a luat o decizie bună de a anula parteneriatul public-privat.

„Anulăm o mizerie parteneriat public-privat gândită de Vâlcov și alți meseriași care nu se gândeau nicio clipă că vor putea realiza acest obiectiv și se gândeau la alte lucruri. Nu-mi pot imagina ca în calitate de beneficiar poți modifica legea din pix și să scrii că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar o documentație realizată în birou de fostul șef al Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, un studiu de oportunitate și să dai în mana antreprenorului inclusiv comanda”, a spus Bode.

Ministrul a declarat că până la sfârșitul anului se vor finaliza revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț iar finalizarea construcției este estimată pentru 2026-2027: „La fel pentru tronsonul Târgu-Neamț - Ungheni, în funcție de dimensiunile și de complexitatea lucrărilor”.

Legat de lucrările făcute pe DN 15, Bicaz - Poiana Largului, ministrul susține că s-au găsit mai multe nereguli: „Este incredibil cum astăzi unii ne acuză că am stopat lucrările la un obiectiv pe care ei s-au angajat să-l finalizeze în 14 noiembrie 2019. Contractul, încheiat pe 13 mai, prevedea realizarea unei expertize tehnice, iar după aveau obligația să finalizeze proiectul tehnic, să-l avizeze la beneficiar, iar după acest lucru să înceapă execuția lucrărilor. Au făcut invers. Au început lucrările și abia în octombrie au predat expertiza.Astăzi, la 4 luni de la termenul de finalizare a execuției încă nu au proiectul tehnic avizat. (...) În 20 de ani, nu am auzi de un contract de reparații drumuri prin încredințare directă, al cărui valoare ajunge la aproximativ 80 de milioane de euro, în baza unei inspecții vizuale realizate pe traseu. Chestiunile care țin de legalitatea atribuirii acestui contract le verifică alte instituții abilitate ale statului și sunt convins că vor face lumină”.

Bode a mai spus că printre nereguli se numără și faptul că garanția de execuție, care trebuia să fie predată înaintea începerii lucrărilor, a apărut în contul beneficiarului în luna octombrie 2019. Potrivit ministrului, în acest moment, lucrările pe acest drum sunt finalizate în proporție de 85 la sută, după cum i-a transmis constructorul. Sunt plăți făcute pentru 56 la sută din facturile depuse.

„După avizarea proiectului tehnic, s-au angajat să finalizeze în termenul stabilit prin contract, mai 2020, acest obiectiv”, a mai spus ministrul.

El a dat asigurări că toate proiectele de infrastructură din zona Moldovei, printre care și Autostrada Brașov – Bacău, au toată de susținerea sa.

Mediafax

Ultima oră
Alte titluri din: Investitii
Începe construcția centurii de ocolire Timișoara Sud Începe construcția centurii de ocolire Timișoara Sud
Romgaz va cumpăra participaţia ExxonMobil de la Marea Neagră Romgaz va cumpăra participaţia ExxonMobil de la Marea Neagră
Mai multe titluri din: Investitii
Antena3.ro Zece șoferi de TIR din Republica Moldova, blocați în Polonia: 'Vrem acasă la copii, ajutați-ne!'
Libertatea.ro Cât de departe ieşim din casă, ca să nu primim amendă? Poliţia răspunde la 10 întrebări
A1.ro Alexandru Rafila, scenariu sumbru pentru România: ”Vom trece de 1.000 de cazuri de coronavirus pe zi!” Când se va întâmpla acest lucru
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Un copil de 3 ani, printre pacienții nou confirmați cu coronavirus