Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Premiera celei mai noi creații a lui Manuel Pelmuș - Un Lux Pe Care Nu Ni-l Putem Permite (Cumințenia Pământului) - în cadrul Europalia Arts Festival

Autor: MAGDALENA POPA BULUC
10 Oct 2019

Asociația 4Culture și WASP Studios anunță premiera în cadrul Europalia Arts Festival 2019 a celei mai noi creații a lui Manuel Pelmuș, unul dintre cei mai influenți artiști din așa-numitul New Performance Turn. Un Lux Pe Care Nu Ni-l Putem Permite (Cumințenia Pământului) este o versiune live, intangibilă a sculpturii lui BrâncușiCumințenia Pământului. O acțiune continuă ce propune un alt tip de raportare la istorie, memorie colectivă și la spațiul expozițional, începând de marți, 8 octombrie, până sâmbătă, 12 octombrie, de la 14:30 la Centrul de Arte Plastice din Bruxelles – BOZAR, cu ocazia expoziției Brâncuși: Sublimarea formei.


Proiectul își va continua turneul european în România și va fi prezentat în cadrul eXplore festival #14, la Muzeul Național de Geologie din București, pe 25 și 26 octombrie, și la Muzeul de Artă din Craiova, pe 29 și 30 octombrie 2019.


Un Lux Pe Care Nu Ni-l Putem Permite (Cumințenia Pământului) pornește de la o sculptură mai puțin cunoscută a lui Brâncuși, Sculptură pentru orbi (1920), împreună cu o versiune ”imaterială” a Cumințeniei Pământului (1907). Lucrarea își propune să intre într-un dialog cu istoria și moștenirea celor două sculpturi ale lui Brâncuși prin discurs, mișcare, strategii de reprezentare și politici de personificare, propunând o narațiune mai puțin canonică a istoriei artei, interogând construcțiile moderniste, și imaginând o noțiune a istoriei în mișcare, deschisă schimbării și transformării.

 

Într-o cameră aflată în întuneric, versiunea „imaterială” a sculpturii Cumințenia Pământului, construită din text, va prinde viață pe durata mai multor ore, actualizând și intrând în dialog cu gestul lui Constantin Brâncuși de la 1920. Textul este un colaj format din comentarii făcute de-a lungul timpului, de la 1910 și până în prezent, de către public și critici, comentarii deseori contradictorii despre sculptură.


Cumințenia Pământului răspunde și vorbește ”înapoi”. Folosindu-se de dramaturgia Sculpture for the Blind, chiar dacă nu o vedem, va trebui să ascultăm ce are de spus și cum iși dorește să rescrie istoria. O sculptură pe care nu o vezi, dar o asculți.


Manuel Pelmuș (n. 1974, București) trăiește și lucrează în Oslo și București. Este unul din artiștii cei mai influenți ai „noului performance”, fiind interesat în ultimul deceniu să reimagineze rolul performance-ului în contextual artelor vizuale. În anii recenți, proiectele sale au fost prezentate la Para Site, Hong Kong (2017-18), Tate Modern, Londra și Tate Liverpool (2016); Ludwig Museum, Köln (2016); Off-Biennale Budapesta (2015 și 2017); Kyiv Biennale (2015); Centre Pompidou, Paris (2014); Van Abbemuseum, Eindhoven (2014); Muzeul de Artă Modernă, Varșovia (2014); Para Site, Hong Kong (2014); Bienala de la Veneția (2013), printre altele. În 2012 i s-a decernat Berlin Art Prize pentru arte performative, iar în 2014 a primit Premiul de Excelență decernat de Centrul Național al Dansului din București. Începând cu octombrie, 2019, Manuel Pelmuș este “research fellow” la Academia de Arte din Oslo (KHIO).

 

Autor: Manuel Pelmuș

Cu: Cristina Toma, Maria F. Scaroni


PROGRAM
Bozar, Rue Ravenstein 23 – 1000 Bruxelles

OCT 8 – 12, 2019 14:30-16:30

IAN 23 - 25, 2020 14h30 – 16h30

Muzeul Național de Geologie, Kiseleff, București

OCT 25-26, 2019 13:00 – 15:00

Muzeul de Artă Craiova, Calea Unirii 15, Craiova

OCT 29 – 30, 2019 15:00 – 17:00

 
În imagine: Maria F. Scaroni // Credit foto: Frank Sperling

Ultima oră
Alte titluri din: Arte Vizuale
Europa redescoperă trecutul glorios al României la Europalia Europa redescoperă trecutul glorios al României la Europalia
„În jurul conceptului de artă modernă. De la Brâncuși la ultimele tendințe în arta modernă: poetica lui Gianmaria Potenza”. Interviu-dezbatere „În jurul conceptului de artă modernă. De la Brâncuși la ultimele tendințe în arta modernă: poetica lui Gianmaria Potenza”. Interviu-dezbatere
Mai multe titluri din: Arte Vizuale
Antena3.ro Mihai a plecat în Marea Britanie să lucreze pentru o companie uriașă. A ajuns să doarmă în gări și în trenuri, după ce a înțeles pe propria piele cum este sistemul britanic. Acum se gândește tot mai mult la România
Libertatea.ro Un bărbat care a reclamat un transport de lemne a primit a 2-a zi un plic. Ce conținea
A1.ro A dat frâu liber pasiunii și a ajuns direct la spital! Femeie de 43 de ani, operată de urgență după ce a acceptat o practică bizară în amor
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Horoscop 22 octombrie