Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

A fost descoperită gaura neagră cea mai apropiată de Terra

07 Mai 2020

Cea mai apropiată gaură neagră de Terra se află la circa 1.000 de ani lumină distanţă, potrivit unui studiu pulicat în jurnalul Astronomy&Astrophysics, citat de dpa.
Gaura neagră se află pe orbită cu două stele care pot fi văzute cu ochiul liber din emisfera sudică, a anunţat echipa de cercetători, condusă de Thomas Rivinius de la Observatorul European Austral (European Southern Observatory - ESO) din Germania.

Datorită apropierii lor similare, cele două stele companioane ale găurii negre pot fi observate când este întuneric şi cer senin din emisfera sudică, fără ajutorul instrumentelor, a explicat ESO.

Galaxia noastră, Calea Lactee, are un diametru de aproximativ 120.000 de ani-lumină. Un an-lumină este echivalent cu distanţa străbătută de lumină pe parcursul unui an. Din punct de vedere tehnic, găurile negre sunt invizibile deoarece densitatea lor şi forţele gravitaţionale rezultate sunt foarte mari, încât lumina nu poate trece prin ele.

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un mod de observare a siluetelor unor găuri negre folosind radiotelescopul pentru a detecta razele X emise de materia pe care o absorb.

Această gaură neagră este invizibilă deoarece nu absoarbe materie din spaţiul înconjurător.

Unele găuri negre sunt active, în timp ce altele sunt adormite, cum este cazul acesteia, şi pot fi detectate prin intermediul efectului lor gravitaţional asupra stelelor din apropiere.

Ultima oră
Alte titluri din: Ştiinţă
Astronauţii americani de la bordul navetei Crew Dragon au ajuns la Staţia Spaţială Internaţională Astronauţii americani de la bordul navetei Crew Dragon au ajuns la Staţia Spaţială Internaţională
SpaceX a fost lansată. Naveta Crew Dragon va duce doi astronauți americani pe Staţia Spaţială Internaţională SpaceX a fost lansată. Naveta Crew Dragon va duce doi astronauți americani pe Staţia Spaţială Internaţională
Mai multe titluri din: Ştiinţă
Antena3.ro N-a suportat gândul despărțirii, așa că a decis să se răzbune pe fostul iubit. Dar a fost prea mult
Libertatea.ro Ce este Antifa, mișcarea stângii radicale pe care Trump vrea să o declare „organizație teroristă„
A1.ro Cea mai periculoasă informație ce a apărut despre COVID-19, demontată! Medicii trag semnalul de alarmă: „Nu e de glumit! E big fake news!”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019