Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

Fosile rare din perioada cambriană au fost descoperite în estul Chinei

08 Oct 2019

Fosile bine conservate ale unui artropod din perioada cambriană au fost descoperite de oamenii de ştiinţă în provincia Shandong din estul Chinei, fiind prima oară când acest gen a fost descoperit în afara paleocontinentului Laurenţia, relatează agenţia Xinhua.

Specie tipică a biotei din şistul Burgess, artropodul Sidneyia a fost identificat doar în Canada de la momentul la care a fost raportat, în 1911. Noua descoperire indică o distribuţie mult mai mare a acestui gen.
Regiunea nordică a Chinei ar putea fi un alt depozit de fosile excepţional de bine conservate, pe lângă cel din Canada, ceea ce îi va ajuta pe cercetători să afle mai multe despre explozia cambriană şi evoluţia primelor forme de viaţă, după cum a notat echipa de cercetători de la Institutul de Geologie şi Paleontologie din Nanjing.

Descoperirea a fost publicată în jurnalul ştiinţific Geologic Magazine.

AGERPRES