Oamenii au descoperit In Australia niste "ciudatenii" de pasari!

10 Ian 2018

Biologii au ajuns la concluzia ca unele dintre tipurile de pasari care traiesc in Australia sunt "echipate" cu un penaj unic "nanotehnologic", care inghite 99,95% din lumina si pare mult mai negru decat orice alt material negru de pe Pamant, scrie publicatia Nature Communications.

"Lamele si puful de pe penele negre ale acestor pasari sunt astfel asezate, incat formeaza niste striatii adanci si contorsionate, de unde lumina nu poate sa iasa. Interesant este ca astfel de pene se gasesc numai in imediata vecinatate a unor pete in culori aprinse. Ceea ce inseamna ca masculii le folosesc pentru a atrage atentia femelelor - negrul creaza o iluzie optica, amplificand stralucirea respectivelor pete", explica Richard Prum, de la Universitatea Yale.

Studiind mai aprofundat penele acestor pasari, Prum si colegii lui au constatat ca, din punctul de vedere al absorbtiei luminii, ele pot concura cu cele mai negre materiale artificiale concepute in ultimii ani din diferite tipuri de nanoparticule folosite pentru acoperirea matricelor fotosensibile ale telescoapelor, camerelor de luat vederi si sistemelor de camuflare.

Ultima oră
Alte titluri din: Ştiinţă
Incredibil! Un telescop NASA a descoperit două noi planete Incredibil! Un telescop NASA a descoperit două noi planete
Un vehicul spațial japonez a lansat două rovere miniaturale spre suprafața unui asteroid Un vehicul spațial japonez a lansat două rovere miniaturale spre suprafața unui asteroid
Mai multe titluri din: Ştiinţă
Antena3.ro LOTO. Numere fantastice la LOTO 6 din 49 trase duminică, 23 septembrie
Libertatea.ro Doi tineri au făcut o glumă genială și s-au îmbogățit. 51 de zile nimeni n-a realizat
A1.ro Creștinii din întreaga lume, în stare de ȘOC! O profeție din Biblie tocmai s-a împlinit! Ce anunță
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?
Observator.ro El este tânărul mort în teribilul accident de motocicletă de la Dumitriţa. Rafael avea 20 de ani şi abia se căsătorise (Video)