O specie de viespi din Noua Zeelandă a primit numele unui personaj din seria Harry Potter

10 Oct 2017

Un entomolog din Noua Zeelandă a botezat o specie endemică de viespi cu numele unui personaj din seria ''Harry Potter'', în încercarea de reabilitare a reputaţiei acestor insecte, informează marţi DPA.

''Am ales numele Lusius malfoyi deoarece Malfoy (Lucius Reacredinţă în ediţia românească) este un personaj negativ la început, care trece de partea binelui în final, aşa cum încerc şi eu să salvez reputaţia viespilor autohtone'', a spus doctorandul Tom Saunders, din Auckland, într-o declaraţie de presă dată luni publicităţii.

Spre deosebire de suratele lor din Germania sau Asia, viespile parazite din Noua Zeelandă, care numără aproximativ 3.000 de specii, nu înţeapă şi nu trăiesc în colonii.

Au însă o modalitate înfricoşătoare de reproducere: îşi injectează ouăle în corpul unui păianjen, iar larvele se dezvoltă în interior până la moartea gazdei.

Viespile parazite pot fi folosite pentru a ţine sub control mai multe specii de dăunători din agricultură. Cercetarea lui Saunders îşi propune să testeze viabilitatea folosirii unei specii de viespi pentru a ţine sub control gândac puturos marmorat maron care atacă o gamă diversă de culturi neo-zeelandeze şi infestează casele oamenilor. AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Ştiinţă
Incredibil! Un telescop NASA a descoperit două noi planete Incredibil! Un telescop NASA a descoperit două noi planete
Un vehicul spațial japonez a lansat două rovere miniaturale spre suprafața unui asteroid Un vehicul spațial japonez a lansat două rovere miniaturale spre suprafața unui asteroid
Mai multe titluri din: Ştiinţă
Antena3.ro LOTO. Numere fantastice la LOTO 6 din 49 trase duminică, 23 septembrie
Libertatea.ro Cum arată iubita lui Dragnea înainte de operațiile estetice. Schimbarea e incredibilă
A1.ro Creștinii din întreaga lume, în stare de ȘOC! O profeție din Biblie tocmai s-a împlinit! Ce anunță
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?
Observator.ro El este tânărul mort în teribilul accident de motocicletă de la Dumitriţa. Rafael avea 20 de ani şi abia se căsătorise (Video)