Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

AirHelp: Circa 13.000 de pasageri români afectaţi de cursele aeriene cu întârzieri de peste trei ore nu au cerut despăgubiri

14 Aug 2019

Peste 13.000 de pasageri români afectaţi, vara trecută, de întârzierea zborurilor, anulări sau refuz la îmbarcare şi eligibili pentru a primi compensaţii de până la 600 de euro nu au depus cereri pentru a-şi primi banii, arată o analiză realizată de AirHelp, companie specializată în obţinerea de compensaţii pentru pasagerii păgubiţi. 

Conform datelor publicate miercuri, cei mai mulţi dintre pasagerii care nu au solicitat despăgubiri au avut zboruri cu plecare din Bucureşti, însă au existat probleme şi la Cluj-Napoca sau Iaşi. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat de pe aeroporturile din Suceava, Satu Mare şi Craiova.

Pe de altă parte, alţi 10.000 de pasageri români au cerut compensaţii, potrivit Directivei Europene 261/2004, şi au primit banii înapoi. 

Un sondaj efectuat de YouGov în numele Airhelp arată că două treimi (66%) dintre călătorii care se confruntă cu o întrerupere a zborului depun o cerere de despăgubire, iar acelaşi procentaj afirmă că au primit compensaţia.

O statistică publicată recent relevă faptul că pasagerii din România ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanţă în vara anului trecut din cauza nenumăratelor întârzieri. Mai precis, un număr de 636.000 de pasageri s-au confruntat cu zboruri întârziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o întârziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate. 

În ceea ce priveşte zborurile eligibile pentru compensaţii, adică întârzieri mai mari de trei ore, în perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectaţi. 

Legislaţia europeană acordă dreptul pasagerilor care au fost afectaţi de întârzierea zborurilor, anulări sau refuz la îmbarcare, să depună cereri pentru compensaţii în decurs de trei ani de la incident. 

Din anul 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste 13 milioane de pasageri din peste 35 de ţări. 

"În 2019, câteva companii aeriene, printre care British Airways şi Easyjet, au implementat o clauză extrem de incorectă şi ostilă pasagerilor prin condiţiile pe care le impunea. Clauza a fost în prima fază utilizată de Ryanair şi ulterior copiată de alte companii aeriene. Controversata clauză obligă pasagerul ca, în cazul unei întârzieri, pentru a primi compensaţii, acesta trebuie să contacteze el însuşi compania aeriană, nu prin intermediul terţilor. Abia după ce a făcut acest lucru şi nu a primit compensaţii, pasagerului îi este permis să caute asistenţă legală pentru a-şi obţine banii. AirHelp s-a judecat cu Ryanair în instanţele olandeze pentru eliminarea clauzei şi a câştigat, forţând astfel compania aeriană să o anuleze", se arată într-un comunicat de presă al AirHelp. 

AirHelp este liderul mondial în obţinerea de compensaţii şi ajută pasagerii să înţeleagă care sunt drepturile lor şi să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau supra-rezervate. Compania are reprezentanţe în toată lumea, cu peste 700 de angajaţi la nivel mondial.

AGERPRES

Ultima oră
Alte titluri din: Observator
Stereotipul "femeii nebune cu multe pisici" nu este susţinut de dovezi ştiinţifice Stereotipul "femeii nebune cu multe pisici" nu este susţinut de dovezi ştiinţifice
Vâlcea: Elicopter SMURD, solicitat de urgenţă pentru preluarea unui bărbat care s-a răsturnat cu tractorul Vâlcea: Elicopter SMURD, solicitat de urgenţă pentru preluarea unui bărbat care s-a răsturnat cu tractorul
Mai multe titluri din: Observator
Antena3.ro Femeia se afla pe trotuar, când brusc s-a trezit secerată și trântită la pământ. Ce a urmat însă este de-a dreptul șocant. Momentul a fost surprins de o cameră de supraveghere (VIDEO cu impact emoțional)
Libertatea.ro Actorul a murit la doar 41 de ani, chiar după ce și-a serbat ziua de naștere. Familia, în stare de șoc
A1.ro Gheorghe Dincă a ascuns asta până acum! Anchetatorii trebuie să spargă tot pentru a vedea ce se află înăuntru
IncomeMagazine.ro BestJobs: Unde au căutat românii să se angajeze în luna iunie. Companiile au înregistrat cu 5% mai multe aplicări la joburi în această perioadă
Observator.ro Horoscop 22 august