Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum să reduci pofta de dulce

10 Ian 2019

Zahărul consumat în exces poate deveni un real pericol pentru sănătate. Specialiştii avertizează asupra riscurilor cardiovasculare şi de obezitate pe care le aduce consumul exagerat de zahăr . Iată mai jos câteva sfaturi pentru a scăpa de această dependenţă.

În primul rând, trebuie să dormi mai mult. Un somn sănătos poate reduce dorinţa de a consuma zahăr. Atunci când nu este odihnit îndeajuns, organismul are nevoie de zahăr pentru a suplini lipsa de energie. Foloseşte vanilie, nucşoară, scorţişoară şi cardamom pentru aromatizarea unor feluri de mâncare şi băuturi, fără a adăuga zahăr. Poate ajuta, de asemenea, la scăderea nevoii de alimente dulci.

Fă mai mult sport

Desertul poate fi înlocuit cu mai multe exerciţii fizice, mai ales în cazul celor care folosesc dulciurile ca pe o metodă de rezolvare a problemelor emoţionale. În acest caz, o jumătate de oră de alergat prin parc poate fi mult mai eficientă şi mai sănătoasă decât un baton de ciocolată. Şi suplimentele alimentare ajută. Deficienţele nutriţionale pot face dorinţa de a mânca alimente dulci mai intensă. Anumiţi nutrienţi par a avea un rol important în controlul glicemiei, între care se numără cromul, vitamina B3 şi magneziul. Suplimentele alimentare bogate în astfel de compuşi pot fi utile, mai ales în cazul unor deficienţe nutriţionale combinate cu pofta de zahăr.

Mănâncă multe fructe

Când ai poftă de ceva dulce, în loc să mănânci un baton de ciocolată, poţi opta pentru un fruct precum struguri, banane, piersici, mere etc. Zahărul pe care îl conţin fructele este mult mai sănătos decât zahărul rafinat din prăjituri. De asemenea, poţi lua o linguriţă de miere. Nu uita că ai nevoie de minim 25 de mililitri de apă pentru fiecare kilogram de greutate corporală.

Dacă nu poți să te desparți de gustul de dulce, poţi folosi îndulcitori sănătoși, precum Stevia, care are zero calorii. Această este un extract din planta cu acelaşi nume, energizant, benefic pentru sistemul digestiv şi de mare ajutor în controlul poftei de dulce.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Social
Peste 20.000 de pelerini participă la Liturghia de hramul Sf. Parascheva Peste 20.000 de pelerini participă la Liturghia de hramul Sf. Parascheva
Circa 500 de pelerini, aflați la moaștele Sf. Parascheva, au avut nevoie de îngrijiri medicale Circa 500 de pelerini, aflați la moaștele Sf. Parascheva, au avut nevoie de îngrijiri medicale
Mai multe titluri din: Social
Antena3.ro HOROSCOP, cu Minerva pentru săptămâna 14 - 20 octombrie 2019. Taurii sunt speriați de concurență, Săgetătorii sunt foarte tăcuți
Libertatea.ro Noul Guvern format în jurul PNL, decizie luată de liberali. Noua formulă de Executiv
A1.ro Un italian ar fi filmat fetele: „Am găsit filmarea fără să vreau. Acolo se vând și se cumpără fete tinere”. „Am filmarea în care se vede inclusiv Gheorghe Dincă”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Unde au căutat românii să se angajeze în luna iunie. Companiile au înregistrat cu 5% mai multe aplicări la joburi în această perioadă
Observator.ro Horoscop 14 octombrie