×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

4 schimbări alimentare contra alergiilor de sezon

Autor: MAGDA BUCUR
14 Mar 2018

În general, odată cu venirea primăverii, persoanele alergice la polen se confruntă cu diverse simptome, de la strănut, nas înfundat sau care curge, la mâncărimi în zona ochilor. Medicii recomandă de obicei medicamente care să trateze aceste simptome, dar există și specialiști care cred că anumite modificări în dietă pot ameliora mult viața persoanelor cu alergii. Iată care sunt aceste schimbări:

Mănâncă mai mulți acizi omega 3. Fie că îi iei din pește sau din suplimentele cu ulei de pește, acești acizi au proprietăți anti-inflamatoare. Cum alergiile au de a face de fapt cu inflamația, un aport crescut de acizi grași omega 3 poate reduce din spimtomele acestora. Există și studii care confirmă acest lucru. În 2005, un studiu din Germania a constatat că o dietă bogată în acid alfa linoleic, care se găsește mai ales în nuci și semințe, era asociat cu o prevalență scăzută a alergiilor.

Adaugă probiotice la dieta ta obișnuită. Iaurtul și alte alimente care conțin bacterii probiotice ajută la echilibrarea florei bacteriene din stomac și au de asemenea proprietăți anti-inflamatoare, de aceea ar putea ajuta la ameliorarea simptomatologiei alergiilor. Anul trecut, un studiu făcut în Florida a arătat că persoanele care sufereau de alergii ușoare au avut parte de mai puține simptome atunci când au consumat un supliment cu lactobacili și bifidobacterii.

Redu consumul de alcool. Alcoolul conține histamine naturale care pot declanșa simptomele alergiilor, precum strănutatul, congestia nazală sau mucozitățile nazale. Așa că dacă suferi deja de alergiile de sezon ar fi bine să renunți la paharul de vin sau berea pe care voiai să o bei cu prietenii. Se pare că în cazul femeilor este și mai indicată abstinența. Un studiu făcut în Danemarca în 2008 a sugerat că femeile care beau mai mult de două pahare de vin în fiecare zi aveau șanse duble să dezvolte rinite alergice într-o perioadă de opt ani, față de cele care beau mai puțin.

Mănâncă mai multe fructe și legume. Cu excepția cazului în care ești alergic la anumite fructe sau legume, în perioada alergiilor de sezon este bine să consumi cât mai multe, pentru că au vitamina C, antioxidant și antihistaminic natural care oferă și un surplus de imunitate, permițând corpului să lupte cu alergiile.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Viaţă sănătoasă
O femeie s-a îmbolnăvit de hepatită autoimună după ce a luat suplimente din turmeric O femeie s-a îmbolnăvit de hepatită autoimună după ce a luat suplimente din turmeric
Monturile: cum le tratăm. Sfatul medicului specialist (VIDEO) Monturile: cum le tratăm. Sfatul medicului specialist (VIDEO)
Mai multe titluri din: Viaţă sănătoasă
Antena3.ro HOROSCOP 19 septembrie. Șansă nesperată pentru nativii unei zodii
Libertatea.ro Cum îți convingi iubita să stea în orice poziție când faceți amor. Ghidul perfect
A1.ro Șoferi, atenție mare! Riscați amenzi de 3.000 de lei dacă sunteți prinși cu aceste obiecte în mașină! 
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?
Observator.ro Horoscop 19 septembrie 2018. Bani, melancolie şi noroc cu carul