×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Mâncatul lent ajută la pierderea în greutate

13 Feb 2018

Mâncatul în grabă creşte riscul de a câştiga în greutate, potrivit unui nou studiu, scrie Dailymail.

Un studiu efectuat pe 60.000 de persoane a descoperit că cei care mănâncă încet au cu 42% mai puţine şanse de a câştiga în greutate, decât cei care mănâncă repede.

Studiul, publicat în jurnalul BMJ Open, a descoperit, de asemenea, că un consum de alimente cu cel puţin două ore înainte de culcare micşorează riscul de a câştiga în greutate cu 10%.

Experţii sunt de părere că mestecatul lent şi savurarea fiecărei guri de mâncare poate fi o strategie eficientă de a pierde în greutate. Asta pentru că sunt necesare în jur de 20 de minute pentru ca mesajul, potrivit căruia stomacul este plin, să ajungă la creier.

Cercetătorii, de la Universitatea Kyushu din Japonia, au scris: “Cei care mănâncă repede ar putea să continue să mănânce până se simt plini, în ciuda faptului că deja au consumat o cantitate suficientă de calorii, iar efectul combinat al mâncatului rapid şi al mâncatului peste măsură poate duce la kilograme în plus”. “În contrast, mâncatul lent poate ajuta la creşterea senzaţiei de saţietate înainte ca o cantitate excesivă de mâncare să fie ingerată”, au mai spus aceştia.

Echipa de cercetători a descoperit, de asemenea, că persoanele care mâncau cu două ore înainte să se bage în pat, de trei ori pe săptămână, erau cu 10% mai puţin predispuse la a câştiga în greutate.

În schimb, săritul peste micul dejun nu ajută cu nimic la pierderea în greutate. Metabolismul încetineşte până la sfârşitul zilei, aşa că mâncatul prea târziu înseamnă că acele calorii consumate nu sunt arse.

 

Ultima oră
Pe aceeasi temă
De ce să nu bei cafea la micul dejun De ce să nu bei cafea la micul dejun
Alimentele perfecte pentru cină Alimentele perfecte pentru cină
Alte titluri din: Frumos si sanatos
6 reguli care te ajută să slăbești fără să ții cură de slăbire și fără înfometare 6 reguli care te ajută să slăbești fără să ții cură de slăbire și fără înfometare
Reconstrucția mamară cu implant, operație gratuită decontată de stat - Află tot ce trebuie să știi Reconstrucția mamară cu implant, operație gratuită decontată de stat - Află tot ce trebuie să știi
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro A mâncat pâine cu mac de dimineață, după care a intrat în travaliu. Când a născut mamă a fost despărțită de copilul ei imediat - Motivul este ireal
Libertatea.ro Ce a patit deputatul PSD Cătălin Rădulescu care a spus „strângem 1 milion și vă călcăm în picioare”
A1.ro Ce AVERE avea Stela Popescu! Ies la iveală detalii CUMPLITE despre regretata artistă! „Nu ar fi vrut...”
IncomeMagazine.ro Cate rachete balistice are armata Rusiei?
Observator.ro Horoscop 15 august 2018. Dulce împăcare, jurământ de iubire şi bani