Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Totul despre hidratare în zilele caniculare

05 Iul 2019

În zilele caniculare, fiecare dintre noi se confruntă cu deshidratarea. Organismul pierde o cantitate mare de apă şi de săruri minerale. Disconfortul apare din mai multe cauze, printre care consumul redus de apă sau pierderea lichidelor din corp prin transpiraţie, eforturi fizice, dar și prin vomă.

Hidratarea precară a corpului se manifestă prin oboseală accentuată şi crampe musculare. Întrucât nu mai poate asimila lichide din sânge sau din ţesuturi, organismul nu mai asigură cantitatea necesară de lichid pentru ca  sângele să circule normal şi în acest caz este posibil să apară starea de şoc.     

 

Metabolismul se accelerează

De foarte multe ori, deshidratarea duce la accelerarea metabolismului. Astfel apar modificări ale tegumentelor, începând cu descuamarea pielii şi până la arsurile grave ale acesteia. Dacă în zilele toride trebuie să prestăm diferite activităţi fizice intense, energia eliberată se transformă în căldură, temperatura corpului crește și poate să apară șocul termic.

Rehidratarea cu apă minerală

Nutriţioniştii recomandă apa minerală, o băutură ideală pentru zilele toride. De asemenea, foarte bune pentru rehidratare sunt sucurile speciale create pentru sportivi. Totodată, trebuie să bem mai multe lichide ca de obicei ( mai mult de doi litri pe zi), iar preventiv să consumăm lapte bătut sau kefir, înainte de a simţi senzaţia de sete.

Fructele, obligatorii

Dacă suntem deshidratați, trebuie să creștem aportul de fructe și de legume: „Fructele bogate în vitaminele A, C, precum şi moleculele lor antioxidante sunt benefice, deoarece ele ne protejează pielea şi ne regenerează epiderma. În schimb, sunt contraindicate meniurile cu un aport caloric prea mare şi consumul de alcool în exces, pentru că aceste alimente grăbesc procesul de deshidratare şi vasodilataţia”, precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie.

Dacă sunteți în concediu trebuie să vă hidratați cu lichide provenite din surse sănătoase, din apă îmbuteliată sau din fântâni supravegheate de gospodariile din localitățile prin care treceți.

 

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
Facelift prin acupunctură. Alungă ridurile de pe fața ta!  Facelift prin acupunctură. Alungă ridurile de pe fața ta! 
De ce nu este bine să „storci” coșurile și punctele negre de pe față De ce nu este bine să „storci” coșurile și punctele negre de pe față
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro Reacția neașteptată a unei bucureștence, după ce a fost hărțuită de un bărbat pe stradă: „N-am sunat la poliţie. M-am descurcat singură!”
Libertatea.ro Voluntari înjurați de săteni, de ciudă că reconstruiau casa unei familii sărmane. „Ne sperie caprele”
A1.ro ”Eram HIPEREXCITAT! Făcuse bordel!” Un profesor din Iași a vrut să facă amor cu o elevă! Cu ce a vrut s-o atragă
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Horoscop 19 octombrie