Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Unde găseşti sursele bune de antioxidanţi

05 Mai 2020

Despre compuşii cu proprietăţi antioxidante circulă o serie de mituri: mulţi îi văd ca panaceul care apără de boli, alţii îi văd ca fiind elixirul tinereţii fără bătrâneţe.

 

Se crede că antioxidanții au efecte benefice în organismul uman şi se fac studii în acest sens. Dar care este acțiunea de bază a antioxidanților? Ei sunt importanți pentru că neutralizează radicalii liberi, adică moleculele instabile care pot provoca mutații ale ADN-ului. Dar, deși prezența radicalilor liberi a fost legată de apariția unor afecțiuni serioase, precum boli cardiovasculare și cancer, nu înseamnă automat că toți radicalii liberi sunt dăunători.

Deci nu prezenţa radicalilor liberi e periculoasă, ci acumularea lor în organism în cantităţi mari – o cauză fiind noxele din aer, spre exemplu, sau expunerea exagerată la soare. Când radicalii se concentrează în cantitate mare, doar antioxidanţii reuşesc să neutralizeze excedentul.

Conform unui alt mit, toţi antioxidanţii sunt la fel. De fapt, există 8.000 de compuși naturali cu efect antioxidant, însă nu toți acţionează în același mod. Fiecare are o anumită specializare, prin urmare, e nevoie să-i furnizezi organismului o largă varietate din aceste molecule, ceea ce se obține printr-o dietă bogată în substanţe nutritive. Şi nu, nu-i obţii doar din fructe. Mai toate produsele comestibile sunt sursă de antioxidanţi, de la cereale integrale la fasole şi struguri roşii.

 

Resveratrolul, polifenol cu efect antioxidant, este prezent în compoziţia murelor, a alunelor americane – dar şi în must şi în vinul roşu. Blochează acţiunea unei enzime care controlează stresul, arată studiile.

 

Alimente fortificate

Antioxidanții sunt atât de populari, încât o mulțime de producători își fortifică produsele cu suplimente de acest tip. De multe ori, fără să fie necesar – raţiunile ţin, pur şi simplu, de politica de marketing. Alimentele fortificate nu furnizează însă toate tipurile de antioxidanţi de care are nevoie organismul, sursa lor cea mai bună fiind alimentele naturale, din cele mai diverse. Prin urmare, o dietă variată şi bogată în compuşi nutritivi este cheia stării de bine.

Ultima oră
Alte titluri din: Frumos si sanatos
Gimnastica facială și rolul ei în „alungarea” ridurilor Gimnastica facială și rolul ei în „alungarea” ridurilor
Exerciţiile fizice executate înainte de micul dejun topesc mai multe kilograme Exerciţiile fizice executate înainte de micul dejun topesc mai multe kilograme
Mai multe titluri din: Frumos si sanatos
Antena3.ro O româncă întoarsă în Italia a avut parte de o surpriză neplăcută, atunci când a ajuns acasă. Dormea chiar acolo!
Libertatea.ro Rareș Bogdan dezvăluie ce măsură radicală a luat Orban după ce a fost fotografiat fumând
A1.ro Cea mai periculoasă informație ce a apărut despre COVID-19, demontată! Medicii trag semnalul de alarmă: „Nu e de glumit! E big fake news!”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Șoferul vitezoman din Botoșani a transmis Live, pe Facebook, momentul impactului devastator (Video)