Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX

COVID-19. Cercetătorii de la Universitatea John Hopkins: Cum să nu ne infectăm cu noul coronavirus

Autor: GIULIA ANGHEL
27 Mar 2020

Universitatea John Hopkins din SUA transmite explicații detaliate pentru evitarea infectării cu noul coronavirus, postate pe site-ului instituției https://hub.jhu.edu.

* Virusul nu este un organism viu, ci o moleculă proteică (ADN) acoperită de un strat protector de lipide (grăsimi), care, atunci când este absorbit de celulele mucoasei oculare, nazale sau bucale, își schimbă codul genetic (mutație) și se transformă în celule agresor și multiplicator.

* Întrucât virusul nu este un organism viu, ci o moleculă de proteine, acesta nu este ucis, se descompune de la sine. Timpul de dezintegrare depinde de temperatură, umiditate și tipul de material în care se află.

* Virusul este foarte fragil. Singurul lucru care îl protejează este un strat subțire de grăsime. Acesta este motivul pentru care orice săpun sau detergent este cel mai bun remediu, deoarece spuma dizolvă grăsimea.

Trebuie să vă spălați pe mâini timp de 20 de secunde sau mai mult, pentru a face multă spumă. Prin dizolvarea stratului de grăsime, molecula de proteină se dispersează și se descompune singură.

* Căldura topește grăsimea. Acesta este motivul pentru care este bine să folosești apă peste 25 de grade Celsius pentru spălarea mâinilor, hainelor. În plus, apa caldă face mai multă spumă și asta o face și mai utilă.

* Alcoolul sau orice amestec cu alcool de peste 65% DIZOLVĂ ORICE GRĂSIME, în special stratul lipidic extern al virusului.

* Orice amestec cu o parte de înălbitor și cinci părți de apă dizolvă direct proteina, o descompune din interior.

* Apa oxigenată ajută, după săpun, alcool și clor, deoarece peroxidul dizolvă proteina virusului, dar trebuie să o utilizați pură și asta afectează pielea.

* FĂRĂ BACTERICIDE ȘI ANTIBIOTICE. Virusul nu este un organism viu ca bacteriile. Nu se poate ucide ceea ce nu este viu cu antibiotice.

* Niciodată nu agitați/scuturați îmbrăcămintea, cearceafurile sau alte materiale, folosite sau nu. Dacă le scuturați sau folosiți un pămătuf de curățare, moleculele de virus plutesc în aer până la 3 ore și pot fi inhalate cu ușurință.

Fiind lipit pe o suprafață poroasă, este foarte inert și se dezintegrează în 3 ore (țesătură și suprafață poroasă), 4 ore (cupru, pentru că este natural antiseptic; și lemn, pentru că elimină toată umezeala și nu o lasă să se desprindă și se dezintegreze), 24 ore (carton), 42 ore (metal) și 72 ore (plastic).

* Moleculele de virus rămân foarte stabile la frig extern sau frig artificial, precum aparatele de aer condiționat în case și mașini. Au nevoie de umiditate și întuneric pentru a rămâne stabile.

* Mediile dezumidificate, uscate, calde și luminoase îl vor dezintegra mai repede.

* LUMINA UV poate descompune proteina virusului. De exemplu, pentru dezinfectarea și reutilizarea unei măști este perfectă.

Fiți atenți, lumina UV descompune colagenul (care este proteic) la nivelul pielii, provocând în cele din urmă riduri și cancer de piele.

* Virusul NU POATE trece prin pielea sănătoasă.

* Oțetul NU este util, deoarece nu descompune stratul protector de grăsime.

* NICI ȚUICA, PALINCA ȘI NICI VODKA, nu servesc. Cea mai puternică vodcă are 40% alcool și ai nevoie de 65%.

* LISTERINE ! Are 65% alcool.

* Cu cât este mai limitat spațiul, cu atât mai multă concentrație a virusului poate exista. Cu cât este mai deschis sau ventilat natural, cu atât mai puțin.

* Trebuie să vă spălați pe mâini înainte și după ce atingeți mucoasa, mâncarea, încuietorile, butoanele, comutatoarele, telecomanda, telefonul mobil, ceasurile, computerele, birourile, televizorul, precum și când folosiți baia.

* Trebuie să hidratați mâinile uscate de la atâta spălare, deoarece moleculele se pot ascunde în microfisurile rezultate în pielea uscată. Cu cât crema este mai grasă, cu atât mai bine.

* Unghiile trebuie tăiate cât se poate de scurte, astfel încât virusul să nu se ascundă acolo.

Ultima oră
Alte titluri din: Starea de sanatate
Studiu: 20% dintre suceveni au dezvoltat anticorpi la COVID-19 Studiu: 20% dintre suceveni au dezvoltat anticorpi la COVID-19
COVID se poate răspândi și prin „ceaţa” ţigărilor electronice COVID se poate răspândi și prin „ceaţa” ţigărilor electronice
Mai multe titluri din: Starea de sanatate
Antena3.ro N-a suportat gândul despărțirii, așa că a decis să se răzbune pe fostul iubit. Dar a fost prea mult
Libertatea.ro Ce este Antifa, mișcarea stângii radicale pe care Trump vrea să o declare „organizație teroristă„
A1.ro Cea mai periculoasă informație ce a apărut despre COVID-19, demontată! Medicii trag semnalul de alarmă: „Nu e de glumit! E big fake news!”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019