Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ce să consumi miere în sezonul rece

11 Ian 2020

Mulţi nutriţionişti consideră că mierea este un superaliment. Dincolo de calităţile sale gustative, are proprietăţi antiseptice şi antiinflamatoare, care combat oboseala şi infecţiile hibernale.

 

Mierea e alcătuită din 82% glucide, dar şi din proteine, vitamine şi micronutrimente (flavonoide, minerale, antioxidanţi), toate contribuind la creşterea imunităţii.

Pe timp de iarnă, mierea este cea mai bună armă împotriva tusei, datorită proprietăţilor sale antiseptice şi bogăţiei de polifenoli, molecule cu efect antioxidant şi regenerant. Mierea înmoaie mucoasa gâtului, iar cea de eucalipt sau de cimbru facilitează respiraţia în caz de gripă sau răceală, împiedicând înmulţirea germenilor. Este ideală pentru a contracarea o bronşită, o angină sau o rinofaringită.

Deşi are în compoziţie glucide (fructoză şi glucoză), mierea nu creşte nivelul glicemiei şi poate fi consumată, în cantităţi rezonabile, de către diabetici. Diferitele tipuri de miere prezintă o compoziţie uşor diferită. Varietăţile mai lichide, pentru mierea de salcâm sau de castan, au în compoziţie mai multă fructoză - prin urmare sunt indicate celor care au prediabet sau diabet. Indexul lor glicemic este de 30 - comparativ cu 80, pentru alte tipuri de miere. Invers, tipurile de miere care cristalizează uşor - de rapiţă, de lavandă, de floarea+soarelui - trebuie evitate de cei cu diabet.

În orice situaţie, mierea conţine substanţe cu efect antioxidant, care ţin bolile de sezon la distanţă. Foarte mediatizată este mierea de origine neozeelandeză, de manuka. Are compuşi cu proprietăţi antibacteriene şi anticanceroase, dar e foarte scumpă şi adesea contrafăcută.

 

Cu cât mierea are o culoare mai închisă cu atât mai mare e concentraţia de polifenoli şi de minerale. Polifenolii au capacitate antioxidantă şi luptă împotriva infecţiilor şi îmbătrânirii.

 

Alternativa nutritivă

Mierea este cel mai bun înlocuitor al zahărului rafinat. Puterea sa de îndulcire e de două ori mai mare decât cea a zahărului, prin urmare poţi folosi mai puţină miere pentru a obţine acelaşi gust dulce: 70 g de miere (200 kcal) echivalează cu 100 g zahăr rafinat, cu aport energetic mai mare (400 kcal), deci mai periculos pentru siluetă. În plus, spre deosebire de nectarul albinelor, zahărul are zero valoare nutritivă.

Ultima oră
Alte titluri din: Starea de sanatate
Omul poate trăi fără vezica biliară, dar nu şi fără vezica urinară Omul poate trăi fără vezica biliară, dar nu şi fără vezica urinară
Cei 5 pași pe care ar trebui să-i parcurgi dacă te-ai decis să slăbești Cei 5 pași pe care ar trebui să-i parcurgi dacă te-ai decis să slăbești
Mai multe titluri din: Starea de sanatate
Antena3.ro Și-a dorit soția perfectă și a operat-o timp de 15 ani. Cum arată femeia după un șir nesfârșit de intervenții - VIDEO
Libertatea.ro Dialogul dintre pilotul lui Kobe Bryant și turnul de control. Ce s-a întâmplat cu un minut înainte de accident
A1.ro Ea 80, el 35! Dragoste fulgerătoare! Bunica a explicat tot! „Ne-am văzut și la câteva ore am făcut amor. M-am simțit din nou fecioară”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Horoscop 28 ianuarie