Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum facem față asteniei de iarnă

14 Ian 2020

După entuziasmul și strălucirea sărbătorilor de iarnă, luna ianuarie vine cu liniște, dar și monotonie, vremea este friguroasă ne ține mult în casă, iar ziua scurtă ne lipsește de razele benefice ale Soarelui. Toate acestea au un impact nu tocmai bun asupra dispoziției noastre. Așa se face că acum este perioada în care suntem cel mai predispuși la depresie, anxietate, iritabilitate, lipsă de vitalitate, astenie.

Totuși, vestea bună este să sunt metode prin care putem să combatem disconfortul psihic, dar și fizic.

Pentru a depăși stările de slăbiciune și amețeală, soluția cea mai la îndemână, dar și cea mai eficientă, este să facem mișcare. Putem să mergem pe jos în drum spre serviciu, ori să ne jucăm în zăpadă. Sporturile de iarnă, cum ar fi schiatul ori patinajul, ne vor pune sângele în mișcare, ne vor energiza și astfel ne vom simți mai fericiți.

Totodată, pentru a putea compensa lipsa luminii, suplimentele de vitamina D ne vor proteja nu doar oasele, ci și sistemul nervos. Și vitamina C este bine-venită, pentru că ne va ține departe de răceli, dureri în gât, nas înfundat.

Sunt benefice tratamentele de întreținere corporală, mai ales că pielea se usucă din cauza frigului, masajele, terapia cu lumină (fototerapia), dar și îmbrăcămintea în culori pastelate, care ne vor schimba starea de spirit.

Întâlnirile cu prietenii, vizionarea unui film, scurtele ieșiri în natură pentru a admira peisajul de iarnă ne vor bucura mintea și ne vor căli trupul.

 

Omega 3, vitamina B12, dar și cerealele, nucile, semințele de dovelac și in, peștele, ouălele, lactatele ne vor menține sănătoși și voioși pe toată perioada iernii.

 

 

Cicoarea, leacul împotriva melancoliei

Putem să înlocuim cafeaua cu ciocoarea, pentru că aceasta este recunoscută pentru proprietățile sale tonice și ne poate vindeca astfel de melancolie. În plus, favorizează digestia și tratează tusea seacă. Întrucât este perioada când consumăm mai multe alimente grase și mai puține fructe și legume, un pahar de cicoare pe zi ne protejează ficatul și bila, dar ajută și la scăderea glicemiei și a colesterolului.

Ultima oră
Alte titluri din: Terapii complementare
9 motive ca să consumi pătlăgele roșii 9 motive ca să consumi pătlăgele roșii
Tuse - cele mai bune remedii naturale Tuse - cele mai bune remedii naturale
Mai multe titluri din: Terapii complementare
Antena3.ro Și-a dorit soția perfectă și a operat-o timp de 15 ani. Cum arată femeia după un șir nesfârșit de intervenții - VIDEO
Libertatea.ro Dialogul dintre pilotul lui Kobe Bryant și turnul de control. Ce s-a întâmplat cu un minut înainte de accident
A1.ro Ea 80, el 35! Dragoste fulgerătoare! Bunica a explicat tot! „Ne-am văzut și la câteva ore am făcut amor. M-am simțit din nou fecioară”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Horoscop 28 ianuarie