Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum să combatem sedentarismul

12 Noi 2018

Sedentarismul este o "boală" care afectează în prezent din ce în ce mai mulţi oameni. Ea se manifestă prin statul în poziția șezândă, mai mult timp, în fața televizorului sau a calculatorului la birou sau acasă. Această poziție nu este sănătoasă pe termen lung, deoarece poate cauza atrofierii mușchilor, slăbirea oaselor, osteoporoză, obezitate, precum și dureri de gât, umeri și spate. Iată cum îi putem evita.

În primul rând este esenţial să faceţi exerciții de yoga, în mod regulat, pentru că ele vă vor îmbunătăți  postura și previn durerile de spate și gât, flexibilinzand coloana. Puteți opta pentru o serie de poziții care să va ajute în acest sens. Informați-va de pe internet cum să faceți astfel de exerciții sau apelați la ajutorul unui antrenor. Dacă nu aveţi timp de yoga, plimbați-vă mult pe jos. Este indicat să mergeți pe jos câte 20 minute pentru fiecare ora în care stați așezați, pentru a împiedică apariția bolilor cardiovasculare și metabolice. 

Totodată, o idee este şi statul jos  pe o minge de stabilitate, care este extrem de benefică pentru persoanele de toate vârstele, deoarece va ajută să vă corectăți postura, reducând durerile de spate.  Faceți exerciții de streching, pentru a scăpa de durerile cauzate de statul în șezut, timp îndelungat și pentru a va detensiona gâtul și umerii.

 

Corectați-vă postura

  • Țineți spatele și gâtul drepte, fără a le forța.
  • Țineți umerii relaxați și coatele îndoite la 90 de grade.
  • Țineți tălpile lipite de podea, fără a vă încrucișa picioarele.
  • Țineți bărbia înainte și maxilarul relaxat.
  • Nu vă aplecați atunci când priviți ecranul computerului
  • Folosiți un birou înalt, special pentru statul în picioare sau în poziție așezată pe un scaun înalt, pentru a preveni toate neplăcerile cauzate de statul îndelungat în poziție șezândă.

 

Folosiți o pernă lombară, dacă aveți tendița de a va incovoia spatele, atunci când stați așezați, deoarece aceasta vă ține coloana vertebrală în poziția corectă, ajutându-vă să scăpați de durerile cauzate de statul așezat timp îndelungat.

 

 

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Exerciții fizice pentru slăbit, de folos pentru o postură sănătoasă Exerciții fizice pentru slăbit, de folos pentru o postură sănătoasă
Trei metode să te lași de fumat. La cel puțin una dintre ele nu te-ai gândit Trei metode să te lași de fumat. La cel puțin una dintre ele nu te-ai gândit
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro Un bărbat care dormea într-un cimitir din Huși a auzit zgomote ciudate venind dintr-un mormânt. S-a dus la preot și i-a spus, dar l-a crezut nebun. Cum zgomotele continuau, acesta a cerut iar ajutor. Înfiorător ce au găsit acolo (VIDEO)
Libertatea.ro Românul a cunoscut o fată superbă pe Facebook. Șoc la întâlnire! Cine era tânăra, de fapt
A1.ro Arsenie Boca, profeția NEȘTIUTĂ despre Crăciun! Creștinii, în pericol! „Ei sug toată puterea...”
IncomeMagazine.ro Avertismentul președintelui Asociatiei Analistilor Financiari-Bancari: Nu cumpărați acum locuințe. Preturile vor scădea cel putin cu 25%-30% in urmatorii 2-3 ani
Observator.ro Zile libere de Sărbători. Minivacanţe de câte 5 zile pentru bugetari, de Crăciun şi Revelion