Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De câte ore de somn ai nevoie noaptea pentru a fi odihnit

21 Iun 2020

Câte ore ar trebui să dormim în fiecare noapte? Specialiştii americani susţin că nu există un „tipar” potrivit tuturor persoanelor.

Pentru a afla însă cât de mult trebuie să dormi pe noapte nu trebuie decât să urmezi câţiva paşi. Un studiu recent arată că, în ciuda a ceea ce se credea până acum, numărul corect de ore de somn este şapte, şi nu opt.

Chiar şi aşa, specialiştii de la Academia Americană de Medicină a Somnului susţin că nu există o „reţetă” ce poate fi aplicată tuturor. Genele fiecărei persoane în parte au un rol important în ceea ce priveşte programul de dormit.

În plus, există şi numeroşi factori externi ce influenţează nevoia de a dormi. Starea de sănătate, sportul, munca grea şi stresul sunt doar câteva exemple.

Aşadar, aceia care suferă de anumite boli sau pur şi simplu sunt mai slăbiţi vor resimţi mai puternic starea de somnolenţă.

Vârsta trebuie luată, de asemenea, în considerare. Specialiştii precizează că este perfect normal ca persoanele mai în vârstă să doarmă mai puţin decât cei mai tineri.

Pe de altă parte, aceia care dorm prea puţin vor avea probleme de concentrare şi cu memoria, reacţii mai lente, pot dezvolta, treptat, oboseală cronică, dar şi diverse disfuncţii psihice.

Pentru a afla de cât somn ai nevoie, cercetătorii spun că nu trebuie decât să urmezi acești 5 paşi:

..........................

Citește mai departe AICI

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Explicațiile psihologului: Despre omul “sintetic” și soluții la boala mileniului III - depresia Explicațiile psihologului: Despre omul “sintetic” și soluții la boala mileniului III - depresia
6 modalități să îți îmbunătățești starea de spirit 6 modalități să îți îmbunătățești starea de spirit
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro Alex Velea uimește pe toată lumea! A fost olimpic în școală! Cu ce medie a absolvit liceul și ce facultate de top a absolvit
Libertatea.ro Ea este românca mai bogată chiar şi decât Ţiriac! Fostă Miss România, tânăra are o avere de 3 miliarde de euro
A1.ro 10.000 de morți din cauza coronavirusului, în România, la 1 octombrie. Experții, previziuni sumbre: ”Rata de dublare se va accelera înfiorător!”
IncomeMagazine.ro BestJobs: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019
Observator.ro Tânără cu BMW la un pas să fie sfâşiată de urs