Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! AcceptX
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Postul Crăciunului! Ce efecte are asupra organismului și ce reguli trebuie să respecți

18 Noi 2018

Postul Crăciunului începe de astăzi, miercuri, 14 noiembrie, și are nu doar semnificație religioasă, în sensul de purificare sufletească, ci ajută și organismul să scape de toxine. Durează 40 de zile, este cel mai lung post din an și are și capacitatea de a ne mai reduce nivelul de stres.

Postul Crăciunului este mai uşor faţă de cel al Paştelui, având multe dezlegări la peşte, ulei şi vin. Se dă dezlegare la peşte şi preparate din peşte, precum şi la vin şi untdelemn în toate zilele de sâmbătă şi duminică.

“Pentru ca, pe durata postului, persoanele care vor să-l țină integral, să nu-și vitregească organismul de aportul substanțelor nutritive și de energia pe care o oferă proteinele, trebuie să încludă în meniu multe fructe și legume. Și alimentele de post conțin vitamine, minerale și enzime ce pot oferi energie organismului și care vor ajuta organele vitale să funcționeze optim. Pentru un aport de aminoacizi, antioxidanţi, proteine, vitamine, minerale şi enzime puteţi bea suc de orz verde. Acesta detoxifiază organismul şi previne îmbătrânirea celulară”, a explicat dr Magdalena Iordan, medic de familie.

Ce să nu faci în post

 “Excesele alimentare trebuie evitate, în general, și în perioada de post, în special. De asemenea, nu consumați multe alimente amare ce pot afecta aparatul respirator, pielea şi intestinal gros și nu faceți abuz de dulciuri. Chiar dacă sunt preparate după rețete de post, consumate în exces, ele ne pot afecta rinichii şi pot creşte valorile glicemiei. Nici excesul de alimente picante nu este benefic pentru ficat și colecist. Alimentele de post nu prea conţin vitamina B12, de aceea, în această perioadă, este recomandat să luaţi suplimente de B12 pentru a nu vă confrunta cu stări de oboseală sau palpitaţii”, spune dr. Iordan.

Din ce alimente îți iei energia în Postul Crăciunului

......................

Citește mai departe despre alimentația sănătoasă în Postul Crăciunului

Ultima oră
Alte titluri din: Trup, minte, suflet
Exerciții fizice pentru slăbit, de folos pentru o postură sănătoasă Exerciții fizice pentru slăbit, de folos pentru o postură sănătoasă
Trei metode să te lași de fumat. La cel puțin una dintre ele nu te-ai gândit Trei metode să te lași de fumat. La cel puțin una dintre ele nu te-ai gândit
Mai multe titluri din: Trup, minte, suflet
Antena3.ro A intrat într-un fast-food când a văzut un bătrân care aștepta cuminte să primească resturile. O femeie s-a apropiat de el. Ce a urmat însă întrece orice imaginație. „Nu crezi că poate să existe așa ceva”
Libertatea.ro Românul a cunoscut o fată superbă pe Facebook. Șoc la întâlnire! Cine era tânăra, de fapt
A1.ro Arsenie Boca, profeția NEȘTIUTĂ despre Crăciun! Creștinii, în pericol! „Ei sug toată puterea...”
IncomeMagazine.ro Avertismentul președintelui Asociatiei Analistilor Financiari-Bancari: Nu cumpărați acum locuințe. Preturile vor scădea cel putin cu 25%-30% in urmatorii 2-3 ani
Observator.ro Zile libere de Sărbători. Minivacanţe de câte 5 zile pentru bugetari, de Crăciun şi Revelion